(Download) "Näckrosdammen (lättläst)" by Annika Thor * Book PDF Kindle ePub Free

eBook details
- Title: Näckrosdammen (lättläst)
- Author : Annika Thor
- Release Date : January 17, 2021
- Genre: Fiction,Books,Young Adult,
- Pages : * pages
- Size : 322 KB
Description
Andra delen i Annika Thors serie om Steffi och Nelli i lättläst version.
Systrarna Steffi och Nelli har flytt från sitt hemland Österrike för att undkomma nazisterna. I ett år har de nu bott i Sverige, på en liten fiskeö utanför Göteborg. Steffi har fyllt tretton år och ska äntligen börja i läroverket. Hon ska få bo hos familjen Söderberg i Göteborg. Steffi är förälskad i sonen i familjen. Men är hennes kärlek besvarad? Samtidigt saknar Steffi sina föräldrar som är kvar i Österrike. Ska familjen någonsin återförenas?
Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se